De oprichting en overname van Goodgift

Je las misschien al in ons vorig artikel dat Goodgift recent werd overgenomen en geherlanceerd. We gaven de website een nieuwe look en voegden nieuwe functies toe.

Wil je meer weten over de oprichting en overname van Goodgift? Lees dan snel verder!

Hoe het allemaal begon

In 2012 werd Goodgift opgericht door 3 vrienden als afstudeerproject. Zij deden dit met het doel om giften aan goede doelen te stimuleren en nutteloze cadeaus te minimaliseren. Paul, Toon en Vincent hielden de website draaiende op vrijwillige basis. Zij voegden verschillende goede doelen toe, verstuurden Goodgift cadeaubonnen, richtten een Facebook-pagina op, …

In de afgelopen jaren werden er al meer dan 611 Goodgifts geschonken aan 31 verschillende goede doelen. Een totaal van meer dan €14.200 werd gedoneerd.

originele Goodgift website
De originele Goodgift website.

Omdat het niet makkelijk was om het platform op vrijwillige basis draaiende te houden, werd de functie om een Goodgift te bestellen midden 2018 gedeactiveerd. Al snel kwam er er nieuwe interesse van ons, Leen & Nathan, om het project over te nemen.

Zonde om dit mooie initiatief niet meer te laten bestaan

“Een aantal jaren geleden schonken we zelf een Goodgift aan een vriend en recent wilden we dit opnieuw doen. Toen we zagen dat de bestel-functie niet meer werkte en het project ten einde liep, vonden we dit zeer jammer. Al snel zaten we met de oprichters rond de tafel en besloten we het project op vrijwillige basis verder te zetten. We zijn super enthousiast en hebben er heel veel zin in!” – Leen & Nathan

Toen we vernomen dat door enkele kleine problemen op de website en het gebrek aan tijd, het bestellen van Goodgifts niet meer mogelijk was, vonden we dit erg jammer. We dachten samen na over een oplossing want we wilden dit mooie initiatief niet zomaar stilleggen. We namen met heel veel plezier het beheer van Goodgift over.

Leen & Nathan
Leen & Nathan, de nieuwe beheerders van Goodgift.

Met behulp van het harde werk van een bevriend design/branding bureau, Noshinto, werd het mogelijk om een nieuwe website te maken. Wij vinden het resultaat alvast verbluffend!

Nieuwe functies

Naast de website die een gloednieuwe look kreeg, voegden we ook een aantal nieuwe functies toe. Zo kan je nu ook een fysieke Goodgift bestellen, het Goodgift doosje. Dit is een mooi ontworpen ‘cadoosje’ dat je zelf afgeeft aan je favoriete ontvanger.

Ook de zakelijke klanten krijgen hun eigen pagina waar ze Goodgifts kunnen bestellen.

Goodgift doosje
Het Goodgift doosje

We zijn nog volop bezig met het optimaliseren van de website en bijhorende functies, maar we zijn alvast heel blij met het resultaat. Met de nieuwe Goodgift website hopen we heel wat giften te kunnen doen.

Wil je graag een Goodgift bestellen? Surf dan snel naar onze bestel-pagina. Ben je zelf de vertegenwoordiger van een goed doel en wil je je organisatie toevoegen aan ons platform? Vul dan dit aanvraagformulier in.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *