Een luide ‘Hip, hip, hoera’ voor Goodgift want deze maand is het 1 jaar geleden sinds de herlancering van goodgift.be. Voor deze gelegenheid beantwoorden de vrijwilligers bij Goodgift, Leen en Nathan, graag enkele vragen.
Kunnen jullie kort nog eens vertellen waarom jullie met Goodgift zijn gestart?
“Goodgift was een platform dat al bestond. Jammer genoeg besloten de oprichters, omwille van tijdsgebrek, ermee te stoppen. We kenden goodgift.be door er zelf gebruik van te maken en vonden het heel jammer dat dit leuke initiatief niet verder zou bestaan. We zijn dan rond de tafel gaan zitten, hebben dit besproken en beslist om Goodgift over te nemen.
Achter het doel van de originele oprichters staan we volledig: het geven aan goede doelen stimuleren en het ontvangen van nutteloze geschenken minimaliseren.”
Hoe verschilt de nieuwe goodgift.be van de vorige?
“Het grootste verschil is absoluut de look & feel van de website. Een bevriend branding team ging hiermee aan de slag en bliezen Goodgift nieuw leven in.
Daarnaast kan je, naast de (gratis) digitale bon, nu kiezen voor een fysiek Goodgift doosje in een leuke cadeauverpakking. Dit maakt het afgeven van de cadeaubon dubbel zo leuk.
En natuurlijk staan er ondertussen heel wat meer goede doelen op goodgift.be. Vandaag heb je de keuze uit bijna 160 goede doelen.”
Jullie werken volledig vrijwillig voor Goodgift, maar hoeveel tijd steken jullie hier in en wat houdt het werk in?
“Ja, klopt. We werken op vrijwillige basis voor Goodgift en proberen dit 1 dag per week te doen.
Leen: Ik hou me vooral bezig met het verwerken van bestellingen, sociale media, goede doelen toevoegen en het klantencontact.
Nathan: Ik zet me achter de marketing en neem de technische kant voor mijn rekening. Wanneer er problemen zijn met de website of e-mails, los ik ze op.”
Hoe is dat eerste Goodgift jaar voor jullie verlopen?
Goed, heel goed zelfs! Het is een heel fijn project om aan te werken en we zijn heel blij met de resultaten. Vooral onze kerstcampagne en de eindejaarsperiode zaten daar voor iets tussen. We verschenen in de media en december 2019 was voor ons een topmaand, er liepen heel wat bestellingen binnen. Het was zeer hartverwarmend te zien hoeveel mensen op een andere manier cadeautjes willen geven.
Sinds de herlancering zijn er 128 goede doelen bijgekomen en werden er 1229 Goodgifts geschonken met maar liefst een totale waarde van bijna €30.000. Dit zijn heel mooie getallen.
Wat zijn de plannen voor de toekomst?
“We blijven met heel veel enthousiasme doorwerken aan Goodgift. We hopen dat we nog een hele tijd zo kunnen blijven verder doen. We blijven de website optimaliseren, onze naam promoten en goede doelen steunen.
We werken op dit moment ook volop aan een nieuw bestelproces, die is bijna klaar. Hierdoor wordt het nog makkelijker om 1 of meerdere Goodgifts te bestellen! Dus blijf ons volgen via Facebook en Instagram of schrijf je in op de nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn.”